Blind Höna

Sedan 2001

Mobiltelefoner: enkelhet eller armékniv

4 maj 2005 | 2 kommentarer

”Yet the [Motorola] Razr is largely defined by what it is not. It stands apart from the industry drift toward making the cellphone into a digital Swiss Army knife, a supermarket of technology squeezed into a palm-size device that includes a typewriter’s worth of keys, and enough storage and software to accommodate everything from family photo albums to corporate presentations.

The Razr is designed for fashion, simplicity and ease of use. Its success suggests that a well-edited boutique of technology, instead of a supermarket, may be a promising path for cellphone makers and wireless carriers, a $100 billion industry being shaken up by new technology, opportunity and uncertainty.”
NY Times: iPod överlever, 28 april 2005): ”I grunden handlar det om den schweiziska arméknivs-effekten….”

Kommentarer

2 kommentarer to “Mobiltelefoner: enkelhet eller armékniv”

  1. N|.
    maj 4th, 2005 @ 10:19

    Håller med. Det var en av anledningarna att jag just köpte Motorola Razr V3 – den är snygg och enkel, utan massa extrajufs.

  2. Researcher
    maj 5th, 2005 @ 22:05

    Street stories från Motorola

    Motorola kör sin promotion genom små filmer där användare berättar om sina erfarenheter med Motorolas mobiltelefoner. Allt ska vara filmat med hjälp av mobiltelefoner, av välkända regissörer. (hellomoto.com)Själv har jag en Motorola Razr V3, en telefon…

Kommentera





Om Blind Höna

Bloggen Blind Höna startade 2001 på adressen kornet.nu/blindhona/. Nu har den flyttat hemifrån till en egen adress. Men det är samma blogg.

Min bok "Jävla skitsystem!" har en egen blogg på javlaskitsystem.se.

RSS-flöde

Sök

Admin