Microsoft: bloggtjänst för massorna
2 december 2004 | 7 kommentarer
Microsoft meddelar att de erbjuder en egen blogtjänst: MSN Spaces.
”This is for the masses,” säger den ansvarig på Microsft. Han förutspår att med Microsft kommer att antalet bloggar att expandera ”at a pace that has not been seen before.”
”Amazing, if true, since blogging has recently undergone a period of exponential growth”, kommenterar Mark liberman på Language Log: ”Blog” wins.
Kategori: Bloggfenomenet
Kommentarer
7 kommentarer to “Microsoft: bloggtjänst för massorna”
Kommentera
december 2nd, 2004 @ 20:40
Jag har lagt upp en liten test på
http://spaces.msn.com/members/ordet
Det är bra tänkt men jag tror inte ni behöver vara oroliga – det är som att jobba i sirap (om jag säger så). Jag hade hellre sett något baserat på FrontPage.
🙁 skrattar trött åt den exponentiella vitsen.
december 2nd, 2004 @ 20:56
Bengt: varför står det (c)Microsoft och inte (c)Bengt O. på bloggen?
december 2nd, 2004 @ 23:20
Gustav: säkert ännu en dj-v-lsk intrig från Redmont. Vi får se om de stämmer mig för att ha lagt upp samma text på min ”normala” blog.
december 3rd, 2004 @ 20:36
Bengt, du har ju gett dom en icke-exklusiv rätt att kopiera och publicera ditt material när du la upp inlägget (du läste väl avtalet!). Antar att deras jurister tyckte att dom förtjänat ett eget litet (c) när dom nu ansträngt sig så mycket. Och delar av sidan (stylesheets, etc) är ju faktiskt deras.
Sajten var betydligt kvickare när jag la upp min testsida, men nu verkar dom ha bytt oljan mot sirap. Antar att alla vill prova, samtidigt.
december 3rd, 2004 @ 20:41
Förresten, Jonas, varför heter det ”Förhandsgranska” på artikelsidan, men ”PREVIEW” om jag vill förhandsgranska igen? Lite konsekvens i informationsdesignen, om man får be 😉
december 3rd, 2004 @ 20:57
Aj! Du fick mig!
Uh, ärligt talat, det finns nog flera MT-templates som borde fixas till. Sökträff-templaten är också sorgligt försummad….
december 5th, 2004 @ 11:27
Om vi ändå pratar MT-mallar, varför står det aldrig i MT-kommentarsblanketterna a/ att mejladressen är obligatorisk och b/om den publiceras eller inte. Efter att ha fått en mejladress fullständigt dränkt i spam är det mycket motvilligt jag lämnar min mailadress i klartext på nätet.