Navigation: för mycket av det goda
28 februari 2005 | 1 kommentar
Skandia har ju fått rykte som ett generöst företag (mot sina toppchefer, huvudsakligen). Men de är även generösa mot oss vanliga webb-besökare, visar det sig. Klicka på till exempel Skandiabanken på toppmenyn på Skandias webbsajt …
… och du får en utdelning om inte mindre än sex gånger insatsen!
Det är betyligt mer än pensionsfonderna kommer upp till, tror jag. Kanske webbdesignern skulle byta jobb med fondförvaltarna?
Den här designen är förvirrande och ett opraktiskt slöseri med dyrbart utrymme.
Navigation är fortfarande en dåligt förstådd del av webbdesignen, särskilt hos många reklambyråer. Någon dag hoppas jag kunna skriva lite mer om det.
Kategori: Webb och IT
Kommentarer
En kommentar to “Navigation: för mycket av det goda”
Kommentera
mars 3rd, 2005 @ 14:58
Själv reagerar jag mest på bilden på den andra delen: Smutsiga fingrar + SkandiaBanken = sant?